بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» تفاوت های ویروس کرونا با سرماخوردگی و آنفلونزا

تفاوت های ویروس کرونا با سرماخوردگی و آنفلونزا

از آنجایی که ویروس کرونا استان ها و شهرهای کشور ما را تحت شعاع خود قرار داده است، برای بسیاری از مردم تفاوت علائم و نشانه های کرونا با سایر بیماری های ویروسی مانند آنفلونزا و سرماخوردگی روشن نیست. این ویروس دارای علائم و نشانه های مشترکی بوده که ممکن است در بسیاری مواقع تشخیص آن را از آنفلونزا و سرماخوردگی سخت و دشوار کند. در ادامه و به منظور آگاهی بیشتر به بررسی نشانه ها، علائم و تفاوت های این ویروس با بیماری های آنفلونزا و سرماخوردگی می پردازیم.

علائم شایع ویروس کرونا

به طور کلی، از شایع ترین نشانه های ویروس کرونا میتوان به تب، سرفه، احساس خستگی، احساس گرفتگی بینی، احساس ناراحتی در قفسه سینه و بی اشتهایی، اشاره کرد. سرعت شروع این علائم به صورت تدریجی در وجود فرد بروز پیدا می کند. به عبارت دیگر و بیش از 99 درصد این بیماری با تب کمتر از 40 درجه سانتیگراد همراه می باشد. این ویروس در حدود 60 درصد با سرفه خشک، 70 درصد با احساس خستگی با شدت متوسط، بی اشتهایی با نسبت 40 درصد و درد عضلانی در حدود 35 درصد همراه می باشد.

نشانه های دیگری مانند اسهال و تهوع و استفراغ در این بیماری بسیار نادر بوده و در حدود 10 درصد است. همچنین مواردی نظیر لرز، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، عطسه و شکم درد در بیماری کرونا بسیار نادر می باشد.

نکته: در بیماری کرونا ویروس، درگیری قسمت های فوقانی و گرفتاری دستگاه تنفس تحتانی بسیار شایع است.

مهمترین علائم بیماری آنفلونزا

بیماری آنفلونزا در بسیاری مواقع با تب شدید بالای 40 درجه سانتیگراد همراه است. علاوه بر این، علائمی مانند لرز، سردرد، سرفه از نوع مرطوب، درد عضلانی، احساس خستگی و بی اشتهایی، از نشانه های شایع بیماری آنفلونزا محسوب می شوند. در این میان، احساس خستگی و درد عضلانی بسیار شایع است. تهوع و استفراغ و اسهال نیز در این بیماری نسبتا شایع بوده و هر کدام در حدود 25 درصد می باشد. همچنین احساس ناراحتی در قفسه سینه، با شدت متوسط در آنفلونزا شیوع پیدا می کند. در ضمن، شکم درد، عطسه، احساس گرفتگی بینی و آبریزش بینی، از علائم نادر این بیماری تلقی می گردد. ناگفته نماند که سرعت شروع و پیشرفت ویروس آنفلونزا ناگهانی می باشد.

نکته: در بیماری آنفلونزا، درد عضلانی شدید، سردرد و تب شدید، از شیوع بالایی برخوردار می باشد.

علائم مهم بیماری سرماخوردگی

سرعت شروع ویروس سرماخوردگی، به صورت تدریجی شیوع پیدا می کند. نشانه هایی مانند عطسه، احساس گرفتگی بینی، بی اشتهایی و آبریزش بینی، در این بیماری بسیار شایع است. از سوی دیگر، علائمی نظیر اسهال، تهوع استفراغ، شکم درد، احساس ناراحتی در قفسه سینه، احساس خستگی، درد عضلانی، سرفه خشک، سردرد، و تب بالای 40 درجه سانتیگراد، در این بیماری بسیار نادر می باشد.

نکته: در بیماری سرماخوردگی، آبریزش شدید بینی و عطسه بسیار شایع است. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده