خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نگاهی متفاوت به ویروس کرونا

نگاهی متفاوت به ویروس کرونا

به طور کلی، ویروس کرونا در ردیف ویروس های قدیمی محسوب می شود. این ویروس از گذشته های بسیار دور مشترک میان انسان ها و حیوانات بوده است. در گذشته این ویروس عامل 15 درصد از سرماخوردگی ها بوده است. از سوی دیگر و به علت کم خطر بودن کرونا دانشمندان اهمیت قابل توجهی برای آن قائل نبودند.

ویروس کرونا در سال 2003 و در کشور چین با تغییر و تحولات و جهش های ژنی، بسیار قوی تر از گذشته شد. این تغییر جهش عامل شیوع بیماری سارس یا سندرم حاد تنفسی در کشور چین گردید. این بیماری توانست بالغ بر 8000 نفر را مبتلا کند. در این میان 800 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. در نهایت این ویروس با تمهیدات و اقدامات انجام شده ریشه کن شد.

در سال 2012 گونه ای دیگر از این ویروس با نام مستعار «مرس» در کشور عربستان شیوع پیدا کرد. رقمی در حدود 573 نفر در کشور عربستان به این ویروس مبتلا شدند. لازم به ذکر است که ابتلای به این ویروس جان 105 نفر را گرفت. بر اساس آمار و ارقام موجود ویروس مرس در حدود 35 درصد کشندگی داشت. پس از کش و قوس های فراوانی این ویروس نیز در کشور عربستان مهار شد.

در سال 2019 کرونا ویروس جدیدی در کشور چین و به ویژه شهر ووهان شیوع پیدا کرد. این بیماری همراه با علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و تب بوده و 2 درصد هم کشندگی دارد. در میان افراد مبتلا شده به این ویروس در کشور چین، 68 درصد آنها را مردان تشکیل داده اند. این در حالی است که 32 درصد مبتلایان زن می باشند. از سوی دیگر، منشأ اصلی این ویروس محل بحث بسیاری از متخصصان بوده است. بر این اساس، 95 درصد ژنوم این بیماری شبیه به خفاش بوده و همگان بر این تصور بودند که منشأ اصلی این ویروس به سوپ خفاش بر می گردد.

بر اساس مقالات جدید، مشخص گردیده که 99 درصد ژنوم این ویروس شبیه ویروس کرونای مورچه خوار می باشد.

مقایسه آنفولانزای فصلی با ویروس کرونا

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بر اساس آمار و ارقام، در سال 2019 آنفولانزا در کشور آمریکا 18 میلیون نفر را مبتلا کرده است. در این بین، 180 هزار نفر در بیمارستان ها بستری و 10 هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. این در حالی است که ویروس کرونا افزون بر 77 هزار نفر در جهان را مبتلا ساخته که از این میان 2360 نفر را به کام مرگ کشانده است. حال ممکن است برای بسیاری این سوال به ذهن خطور کند که چرا کرونا با 2 درصد کشندگی، این همه آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. در جواب باید ابراز نمود که ویروس کرونا به شدت واگیر دار بوده و به راحتی از طریق افراد مبتلا به دیگران سرایت پیدا می کند.

بر اساس آمار و ارقام موجود 80 درصد کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، از علامت و نشانه های این بیماری را در وجود خود اطلاع ندارند. 17/5 درصد افراد مبتلا دارای علائم خفیف بوده و 2/5 درصد از علائم بسیار شدید برخوردار می باشند. دلیل این امر عدم اطلاع فرد مبتلا به وجود علائم این بیماری در بدن خود می باشد. به همین جهت، فرد مبتلا در همه مکان های عمومی حضور یافته و به راحتی ویروس را به دیگران منتقل می سازد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بیشتر قربانیان ویروس کرونا افراد بالای 65 سال و یا افراد دارای بیماری های زمینه ای کلیوی، دیابتی و کبدی و قلبی و عروقی می باشند. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده