خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چهره خوانی و پی بردن به ویژگی های شخصیتی افراد

چهره خوانی و پی بردن به ویژگی های شخصیتی افراد

بدون تردید، نقش و اهمیت چهره افراد در بررسی شخصیت آنها را نمیتوان نادیده گرفت. اگرچه چهره خوانی افراد فرآیندی پیچیده و نسبتا سختی تلقی می شود، اما با تسلط بر این توانایی میتوان با جزئیات و ویژگی های شخصیتی افراد تا حدی زیادی آشنا گردید. به عبارت دیگر، در پرتو استفاده از مهارت چهره خوانی قابلیت شناخت زوایای پنهانی شخصیت و سیرت افراد امکان پذیر می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که مهارت چهره خوانی، علم دقیق و ثابتی نبوده و نمیتوان از این طریق پی بردن به تمام جنبه های شخصیتی افراد را انتظار داشت.

منظور و مفهوم چهره خوانی

به طور کلی، از جمله مهارت های ارتباط غیر کلامی، چهره خوانی بوده که از طریق نگاه کردن میتوان به بخشی از خصوصیات شخصیتی افراد نظیر اخلاق، افکار و احساسات آنها پی برد. لازم به ذکر است که مهارت چهره خوانی از سابقه و عقبه بسیار طولانی برخوردار بوده و در فرهنگ ها و جوامع مختلف وجود داشته است. به مرور زمان علم چهره شناسی توسعه و گسترش بیشتری پیدا نموده است. از مفاهیم و موضوعات مهم در این زمینه میتوان به فیزیوگنومی، فرنولوژی و متوپوسکپی اشاره کرد.

پی بردن به درون، نهان و سیرت انسان با استفاده از خطوط روی پیشانی، در مفهوم متوپوسکپی تفسیر می شود. از سوی دیگر، مطالعه طرز تشکیل جمجمه و جمجمه خوانی، در معنای فرنولوژی تعبیر می گردد. علاوه بر این، پی بردن به ویژگی های شخصیتی افراد از روی چهره، به معنای فیزیوگنومی یا چهره شناسی تلقی می شود.

نحوه پی بردن به شخصیت افراد از طریق چهره خوانی

به طور کلی، با تقویت مهارت های ارتباطی و چهره خوانی درک کردن شخصیت افراد و پیشی بینی کردن رفتارهای آنها تا حدی میسر می شود. بر این اساس، افراد دارای صورت های دراز و کشیده، علاوه بر برخورداری از آستانه تحمل بالا، بسیار صبور بوده و به خوبی با مشکلات کنار می آیند. همچنین جذاب بودن چهره این دسته از افراد نشان دهنده و مؤید کمال گرا بودنشان می باشد.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

افراد دارای صورت گرد، ضمن پر انرژی و امیدوار بودن، قادر هستند فضاهای جدی و خشک را به محیطی نشاط آور و شاد مبدل سازند. از سوی دیگر، افراد دارای صورت پهن، روشن فکر، مهربان و بردبار می باشند. افراد برخوردار از صورت مربعی، بسیار فرد گرا، فعال، زیرک و مستقل بوده و از هیچ تلاش و کوششی برای دستیابی به آرزوها و خواسته های خود دریغ نمی کنند.

اشخاصی که از پیشانی صاف و بدون خطوط برخوردار هستند، افرادی عقل گرا و متفکر بوده و غالبا در تصمیم گیری های خود بسیار منطقی و عاقلانه عمل می نمایند. در سوی مقابل، افراد برخوردار از پیشانی دارای خطوط و چروکیده، معمولا اشخاصی احساساتی و هیجان مدار بوده که در لحظه و خیلی زود پریشان و آشفته حال می شوند.

چهره خوانی افراد از روی چشم ها و ابروها

لازم به ذکر است که چشم های انسان علاوه بر صادق بودن، بسیاری از احساسات افراد را به راحتی نمایان می سازد. بر این اساس، در صورت وجود داشتن مقداری سفیدی میان پلک پایینی و عنبیه هر دو چشم، نمایانگر نگرانی و مضطرب بودن فرد می باشد. سفید رنگ بودن بالای عنبیه، پرخاشگری، تندخویی و استرس داشتن فرد را گوشزد می کند. در صورتی که سرتاسر عنبیه را سفیدی در برگرفته باشد، مؤید عدم پایداری و تعادل روح و روان شخص می باشد.

از روی حالت ابروها نیز میتوان به ویژگی های شخصیتی افراد پی برد. بر این اساس، برخورداری از ابروهای مستقیم و صاف، نمایانگر ایده گرایی، تفکر و اندیشه شخص می باشد. اشخاص برخوردار از ابروهای کمانی و خمیده، شنیدن داستان ها و حکایت های واقعی برای آنها بسیار لذت بخش و جذاب تلقی می گردد. برخورداری از ابروهای باریک، عزت نفس و اعتماد به نفس پایین فرد را نمایان می سازد. ابروهای صاف و پیوسته این موضوع را نشان می دهد که فرد همواره در حال اندیشه و تفکر به سر می برد و در سر خود ایده های جالبی را می پروراند.

چهره خوانی از روی پلک ها، گوش ها و بینی

کم بودن فاصله میان مژه و پلک، نشانگر مستقل بودن و استقلال فرد می باشد. این دسته از افراد ممکن است به صورت ارادی از نزدیک شدن و برقراری تعامل و ارتباط با دیگران پرهیز نمایند. از سوی دیگر، بزرگ بودن پلک ها، وابستگی بسیار شدید شخص به دیگران را آشکار می کند.

کوچک بودن گوش نشان دهنده حس ناامنی و تزلزل است. در ضمن، از ویژگی های شخصیتی بارز و برجسته این دسته از افراد، سخت کوشی می باشد. دراز و بزرگ بودن گوش ها، عدم انعطاف پذیری فرد را نشان می دهد. همچنین این نمونه افراد از عمر زیاد و طولانی برخوردار می باشند.

اشخاص دارای بینی کوچک، افرادی غیر قابل اتکا و ضعیف بوده که در تصمیم گیری های خود معمولا استوار و ثابت قدم نمی باشند. بزرگ بودن بینی افراد، ویژگی هایی نظیر شخصیت قوی، عزم و اراده و ابتکار آنها را منعکس می سازد. اشخاص دارای بینی تیز، ضمن راحت برخورد کردن با دیگران، پایبندی به آداب و رسوم و عقاید ندارند. همچنین افراد برخوردار از بینی عقابی، بسیار دودل، حساس و خودخواه می باشند.

شخصیت شناسی از روی گونه، فک و لب

برخورداری افراد از گونه های برجسته، اعتماد به نفس بالا، انرژی و قدرت فرد را بازتاب می دهد. داشتن گونه های چال دار، نمایانگر سازگار بودن، خوش مشرب و اجتماعی بودن، جذابیت و زیبایی افراد می باشد.

برخورداری از فک مربعی و چهار گوش، سرکش بودن، سرسختی، رک بودن و پرخاشگری را گوشزد می کند. این دسته افراد قابلیت مبدل ساختن آرزوهای خود به واقعیت را داشته و از شیرینی و جذابیت قابل توجهی برای ابراز کلمات خود به دیگران استفاده می کنند. برخورداری از چانه برآمده، مؤید عقل کل دانستن خود و خودستایی می باشد. جالب است بدانید که این دسته افراد به جز خود، برای هیچ کس اهمیتی قائل نمی شوند. اشخاص دارای چانه عقب، علاوه بر برخورداری از شخصیت محبوب در میان مردم، در هنگام تصمیم گیری ها بسیار دودل عمل می کنند. همچنین منفی بودن، از ویژگی های مهم شخصیتی آنها به حساب می آید.

افراد دارای لب های قلوه ای، اشخاصی بسیار بخشنده، گشاده دست و در عین حال جذاب می باشند. برخورداری از لب های نازک، خویشتن گرا بودن افراد را نشان می دهد. افرادی که لب پایینی آنها قلوه ای و لب بالایی آنها نازک بوده، غالبا اشخاصی متقاعد کننده می باشند.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سر افراد نیز برخی از ویژگی های شخصیتی آنها را آشکار و نمایان می سازد. بر این اساس، سر بزرگ، نشان دهنده برخورداری از قدرت فهم و درک اشخاص می باشد. در سوی مقابل، برخورداری از سر دراز بد نفسی، حیله و مکر شخص را نشان می دهد. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده