دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند نکته کاربردی و مؤثر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

چند نکته کاربردی و مؤثر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

ویروس کرونا

با ورود ویروس کرونا به کشور و ابتلای تعدادی از هموطنان عزیز به این بیماری، اندیشیدن تمهیدات لازم و اقدامات مقتضی، از ابتلا دیگران به این ویروس از درجه اهمیت و ارزش زیادی برخوردار می باشد. بر این اساس، در ادامه چند نکته کلیدی و حائز اهمیت برای مصون ماندن از ابتلا به ویروس کرونا را بیان می کنیم.

نکته اول

برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا تا حد امکان از رفتن به مکان های شلوغ و پر جمعیت اجتناب کنید. در صورت حضور در مکان های شلوغ و پر ازدحام، استفاده از دستکش توصیه می شود. همچنین لازم است که دست های خود را به صورت مداوم ضد عفونی نمایید.

نکته دوم

از استفاده از توالت های عمومی که موازین و اصول بهداشتی در آنها رعایت نمی شود، جدا باید خودداری کرد. چراکه این مکان ها زمینه مناسب برای انتقال بسیاری از ویروس ها نظیر کرونا را فراهم می آورند.

نکته سوم

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در صورت مسواک زدن، لازم است مسواک خود را با مایع دستشویی شستشو داده و ضد عفونی کنید.

نکته چهارم

غذاهای مصرفی باید کاملا پخته شده باشند. بر همین اساس، از خوردن غذاهای نیم پز نظیر استیک آبدار و نیم پز و تخم مرغ عسلی باید پرهیز کرد.

نکته پنجم

یکی از راه های شایع برای انتقال ویروس کرونا، مصرف غذاهای آلوده می باشد. به همین جهت، از مصرف مایعات و غذا در مکان های غیر بهداشتی و غیر مطمئن جدا خودداری کنید.

نکته ششم

قبل از مصرف سبزیجات و میوه ها مناسب است که آنها را با محلول های ضد عفونی کننده، سرکه، نمک و مایع ظرفشویی شستشو داده و سپس مصرف کرد.

نکته هفتم

یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. به همین جهت، استفاده از داروهای تقویتی، سبزیجات و میوه های تازه و مصرف ویتامین C در این زمینه کمک شایانی می نماید. همچنین مصرف یک قاشق عسل طبیعی، آب لیموی تازه و آب ولرم و ترکیبی از آنها به صورت روزانه، از مؤثرترین روش ها برای بهبود سیستم ایمنی بدن می باشد.

نکته هشتم

به محض ورود به خانه، لازم است که دست ها را با صابون شستشو داده و ضدعفونی کرد. این امر را به همه اعضای خانواده یا همکاران خود گوشزد نمایید.

نکته نهم

توصیه می شود به منظور جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، از روبوسی و دست دادن جلوگیری به عمل آورید.

نکته دهم

ضد عفونی کردن مداوم و پی در پی اشیا و وسایلی که بسیاری مردم با آنها در تماس هستند، در این زمینه بسیار مؤثر و تاثیرگذار می باشد. از این وسایل عمومی میتوان به نرده های کنار پله ها، نازل بنزین، دکمه های خودپردازها و آسانسورها، خودکارهای عمومی بانک ها و پیشخوان ادارات و بانک ها، اشاره نمود.

نکته یازدهم

چنانچه در نزدیکی و اطراف شما کسی عطسه یا سرفه کرد، لازم است که بینی و دهان خود را بسته و بلافاصله از فرد مزبور دور شوید. چراکه تنفس، یکی از راه های شایع انتقال ویروس کرونا به شمار می آید.

نکته دوازدهم

در هنگام حضور در مکان های عمومی مانند خیابان و مترو، به همراه داشتن یک مایع ضد عفونی کننده کوچک برای در امان ماندن از سرایت این ویروس کمک شایانی می کند. بر همین اساس و در صورت تماس با اشیا و افراد، مناسب است که بلافاصله دست های خود را ضد عفونی کنید.

نکته سیزدهم

شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون، خط اول درمان و مقابله با کرونا ویروس می باشد. به همین منظور در طول روز باید دست های خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون شستشو داد. همچنین استفاده از ژل یا مایع ضد عفونی کننده نیز مؤثر و تاثیرگذار است.

نکته چهاردهم

لازم به ذکر است که ویروس کرونا از طریق گوش، چشم، بینی و دهان به بدن فرد انتقال پیدا می کند. به همین جهت و برای جلوگیری از سرایت این ویروس لازم است که قبل از دست زدن به این قسمت ها، دست های خود حتما با صابون شستشو داده و ضد عفونی کنید.   


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده