خرید از سراسر دنیا


» بایدها و نبایدهای ویروس کرونا

بایدها و نبایدهای ویروس کرونا

متاثر از ورود ویروس کرونا به کشور ما، در رابطه با این ویروس و در شبکه های مختلف مجازی نظرات گوناگون و شائبه برانگیزی مطرح می شود. برخی از این نظرها نه تنها مبتنی بر مبنا و پایه های علمی نبوده، بلکه تصورات نادرست و اشتباهی را برای مردم ایجاد می سازد. در ادامه به بررسی باورهای درست و غلط در مورد این بیماری می پردازیم.

نظرات درست در مورد ویروس کرونا

لازم به ذکر است که زدن ماسک برای افراد سالم چندان ضرورت نداشته و الزامی نمی باشد. در سوی مقابل، افراد دارای نشانه و علائم این بیماری، به منظور جلوگیری از سرایت ویروس و مبتلا کردن دیگران، باید از ماسک استفاده به عمل آورند.

به طور کلی، ویروس کرونا، راه درمان قطعی و همینطور واکسن مشخصی ندارد. بر این اساس، مبتلایان به کرونا برای رسیدن به مرزهای بهبودی ضمن انجام مراقبت های لازم، باید نسبت به تقویت سیستم ایمنی بدن خود مبادرت ورزند.

شایان ذکر است که نشانه های این بیماری همانند علائم آنفلونزا می باشد. بر این اساس، اسهال ،تنگی نفس، عطسه، سرفه، سردرد، گلو درد و تب، مهمترین علائم کرونا محسوب می شوند. در صورت داشتن این علائم باید در اسرع وقت به مراکز درمانی و پزشک مراجعه نمود.

نظرات غلط در رابطه با کرونا

بسیاری ابراز می دارند که خوردن آنتی بیوتیک روش مناسبی برای درمان کرونا به شمار می آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که این بیماری ویروسی بوده و با مصرف آنتی بیوتیک درمان نمی گردد.

از نظرات غلط دیگری که در صفحات مجازی دست به دست می چرخد، بیش از حد کشنده بودن ویروس کرونا می باشد. گفتنی است که در مقایسه با ویروس آنفلونزا، خطر کرونا بسیار کمتر می باشد. بر اساس آمار و ارقام موجود، در حدود 2 درصد از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست داده اند. علت این امر نیز داشتن بیماری های زمینه ای نظیر سرطان، دیابت و مشکلات قلبی و تنفسی یا کهولت سن بوده است.

از دیگر نظرات اشتباه در این زمینه، شستشوی بینی با روغن کنجد و محلول نمک، غرغره کردن دهان شویه و خوردن سیر می باشد. لازم به ذکر است که شستشوی مداوم دست ها، از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تلقی می شود. همچنین عدم تماس چشم، دهان و صورت خود با دست های آلوده و ضد عفونی کردن وسایلی مانند پریز برق، صفحه کلید و موس کامپیوتر، تلفن همراه و دستگیره درب با الکل 70 درصد، از دیگر راهکارهای کاربردی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس می باشد. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده