خرید از سراسر دنیا


» برترین جاذبه های گردشگری منطقه شرق آسیا

برترین جاذبه های گردشگری منطقه شرق آسیا

جاذبه های گردشگری آسیا

بدون تردید، جاذبه های گردشگری قاره کهن، به ویژه منطقه شرق آسیا، بسیاری از گردشگران را به سمت و سوی خود سوق می دهد. وجود طبیعت بکر و بی نظیر، جزایر دیدنی و زیبا، در کنار انواع و اقسام معابد و آثار باستانی، قاره آسیا را در زمره یکی از مناطق گردشگری فعال و پویا در اقصی نقاط دنیا قرار داده است. در قاره پهناور آسیا جاذبه ها و مقاصد گردشگری قابل توجهی وجود دارد. بر همین اساس، فهرستی از جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی منطقه شرق آسیا را با همدیگر مرور می کنیم.

جزیره کبو ویسایا

جزیره کبو (Cebu) از جاذبه های گردشگری جذاب و دیدنی کشور فیلیپین به شمار می آید. این جزیره که در ویسایا واقع شده از جاذبه های گردشگری بی نظیر و مثال زدنی نظیر کوسه نهنگ های اسلوب، آبشارهای آبی رنگ و براق کاواسان برخوردار می باشد. وجود سواحل مکتان با شن های سفید و خیره کننده، جذابیت های گردشگری این منطقه را دو چندان ساخته است. هر ساله گردشگران زیادی از سرتاسر نقاط دنیا برای مشاهده این زیبایی های بی نظیر، به جزیره کبو سفر می کنند.

اوساکا

اوساکا یکی از شهرهای زیبا و دیدنی کشور ژاپن بوده که جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر را در دل خود جای داده است. اقتصاد این شهر به اندازه ای قوی بوده که رشد اقتصادی شهر اوساکا را از کشورهای تایلند و هنگ کنگ بیشتر برآورده کرده اند. این شهر علاوه بر برخورداری از تعداد بسیار زیادی رستوران و مرکز خرید، بسیار تر و تمیز و شیک می باشد. از سوی دیگر، وجود گورستان وهم آور کوه کویا، معبد نارا و میراث جهانی کیوتو، قسمتی از جاذبه های گردشگری این شهر ژاپن محسوب می شوند. علاوه بر این، رصدخانه باغ شناور، استودیوهای جهانی ژاپن، قلعه و آکواریوم اوساکا، از دیگر مراکز دیدنی شهر اوساکا به حساب می آیند.

لومبوک

جزیره لومبوک یکی از جاذبه های برجسته گردشگری کشور اندونزی محسوب می شود. وجود آتش فشان های بلند، آبشارهای بلورین و سواحل بکر و طبیعی، چشم هر گردشگری را به خود معطوف می سازد. دریای عمیق آبی رنگ و موج های بسیار زیبای آن، در کنار سواحل سفید کوتا، به یکی از بهترین مناطق برای دوستداران و علاقمندان به موج سواری تبدیل شده است. صخره های نرم و سخت و دارای آب زلال منطقه سکوتونگ، بسیاری از غواصان را به منظور کاوش در اعماق آب ها، به سوی این منطقه کشانده است. همچنین وجود جزایر گیلی در این منطقه، زمینه مناسب برای پرداختن به تفریح های هیجان انگیزی مانند ماهیگیری، قایق رانی و غواصی را امکان پذیر ساخته است.

تایپه

شهر تایپه در کشور تایوان به علت برخورداری از جاذبه های گردشگری متنوع و غذاهای خوشمزه، متنوع و ارزان، زبانزد عام و خاص می باشد. کیفیت فوق العاده رستوران های تایپه هر سلیقه و ذائقه ای را تحت تاثیر خود قرار می دهد. تنوع رستوران در این شهر بسیار بالا بوده و هر رستوران به سبک خاص و منحصر به فردی به تهیه غذا اقدام می کند. همچنین در رستوران های تایپه غذاهای متنوعی با دستور پخت ایتالیایی، ژاپنی، هندی و چینی عرضه می گردد.

شانگهای

بدون تردید، شانگهای یکی از شهرهای مشهور و بزرگ کشور چین به شمار می رود. برای آشنایی با گذشته، حال و آینده کشور چین، سفر به شهر شانگهای کمک شایانی می کند. وجود رودخانه هوانگ پو سبب تقسیم شدن شانگهای به دو قسمت پوکسی و پودونگ شده است. در بخش پودوکسی، پیاده روی در منطقه خط کنار رودخانه، تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیز را در اختیار گردشگران قرار می دهد. در قسمت پودونگ منظره خط افق، در افزایش زیبایی جاذبه های گردشگری این شهر تاثیر بسزایی برجای می گذارد.

هوشی مین

هوشی مین به عنوان بزرگترین شهر کشور ویتنام، در تنظیم سرعت پیشرفت اقتصادی و فرهنگی این کشور بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. وجود بلوارهای وسیع و معماری های چشم نواز، بسیاری از گردشگران را به این منطقه متمایل می سازد. بر همین اساس، شهر هوشی مین در اغلب مواقع بسیار پر ازدحام و شلوغ می باشد. وجود موزه های به جا مانده از جنگ ویتنام، از جاذبه های گردشگری برجسته این منطقه محسوب می شود. از سوی دیگر، از بناهای باشکوه این شهر میتوان به بتکده امپراتور جید، اشاره نمود. مزارع خوش عطر و زیبای برنج، خانه های قایقی و مناظر طبیعی و زیبا، از دیگر دیدنی های شهر هوشی مین تلقی می گردد. ناگفته نماند که بازار بن تان، بهترین مکان برای خرید کردن، به ویژه خرید گل های زیبا و جالب و تهیه غذا می باشد.

سنگاپور

وجود باغ های نزدیک به خلیج و باغ های گیاه شناسی، در کنار سکوی بازدید سندز اسکای پارک، از مقاصد گردشگری سنگاپور به شمار می آید. قدم زدن در این فضا، لذتی بی نظیر همانند قدم زدن بر روی ابرها را برای گردشگران به ارمغان می آورد. برخورداری از گردشگاه های کنار رودخانه و سواحل زیبا و دیدنی، کشور سنگاپور را به یکی از مقاصد گردشگری جذاب در آسیا مبدل کرده است.

کرابی

بدون اغراق، کرابی یکی از شهرهای زیبای و دیدنی کشور تایلند بوده که وجود جزایر کوچک، صخره های سنگ آهکی و جنگل های انبوه، جذابیت های فوق العاده ای را برای این شهر رقم زده است. شهر کرابی در قسمت جنوبی تایلند قرار گرفته است. یکی از مکان های گردشگری جذاب این شهر به معابد بودایی واقع در غار تایگر اختصاص پیدا می کند. در این معابد بسیاری از راهبان محلی همچنان مشغول به فعالیت می باشند. آفتاب گرفتن در سواحل شنی، صخره نوردی و غواصی، سایر جذابیت های تفریحی این شهر را شامل می شود.

دانانگ

از دیگر جاذبه ها و مقاصد گردشگری کشور ویتنام میتوان به شهر دانانگ اشاره نمود. برخورداری از غارهای بودایی و غارهای سنگ آهن در کوهستان ماربل، زیبایی فوق العاده و چشم نوازی را در این منطقه ایجاد نموده است. از سوی دیگر، غذاهای خوشمزه شهر دانانگ نیز گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که این شهر برای دوستداران غذاهای خوشمزه و لذیذ گزینه مناسبی می باشد. همچنین غذاهای کنار خیابانی و سوپ نودل ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

پکن

بدون تردید، کمتر کسی را سراغ داریم که نام و آوازه شهر پکن، به عنوان پایتخت چین را به گوش نشنیده باشد. از سوی دیگر، برخورداری از قدمت و عقبه تاریخی 3 هزار سال، این شهر را در ردیف شهرهای تاریخی و باستانی کشور چین قرار داده است. علاقمندان به آثار و بناهای تاریخی میتوانند دیدن از شهر ممنوعه و قصر تابستانی را در دستور کار خود قرار دهند. علاوه بر این، شهر پکن از آثار مدرنی تاریخی و باستانی نظیر میدان تیانانمن و تالار یادبود مائو برخوردار است. همچنین در این شهر میتوان طولانی ترین سازه ساخته شده توسط انسان، یعنی دیوار بزرگ چین را از نزدیک مشاهده کرد.

دهلی نو

دهلی نو پایتخت شلوغ و پر و صدای کشور هند از آثار و جاذبه های دیدنی و قابل توجهی بهره می برد. بازار چندی چوک و قلعه سرخ، بخشی از دیدنی های این کشور پر جمعیت به شمار می روند. لازم به ذکر است که قدمت قلعه سرخ به قرن هفدهم بر می گردد. در این بنای تاریخی تعداد بسیار زیادی مناره و گنبد به خوبی خودنمایی می کنند. از دیگر مکان های بسیار تماشایی و زیبای دهلی نو، رصد خانه جانتار مانتار است. این رصد خانه از ویژگی های منحصر به فردی مانند بزرگترین ابزارهای نجومی و شاخص آفتاب بهره می برد. ناگفته نماند که این ابزارها برای پیش بینی آب و هوا مورد استفاده واقع می شوند. از دیگر آثار تاریخی و حائز اهمیت و ملی این منطقه میتوان به دروازه هند اشاره کرد.

چیانگ مای

چیانگ مای از جاذبه های بسیار دیدنی و جذاب کشور تایلند بوده که انواع و اقسام جذابیت های بصری را در دل خود جا داده است. عطر خوش ارکیده های تایلندی، روح و روان انسان را نوازش می دهد. باغ گیاه شناسی و معبد زیبای وات فراتات دو سوتپ، از دیگر مقاصد گردشگری این منطقه به شمار می آیند.

کیوتو

شهر کیوتو ژاپن با معابد و زیارتگاه هایش شناخته می شود. زیارتگاه شیموگامو که قدمت آن به قرن ششم بر می گردد، از آرامش و سکوتی مثال زدنی برخوردار می باشد. از دیگر جاذبه های دیدنی و قابل توجه این شهر میتوان معبد سانجوسانگن، مجسمه عظیم هزاردست کانن و معبد فوشیمی ایناری را عنوان کرد.

سئول

شهر سئول نیز در فهرست جاذبه های برتر گردشگری آسیا قرار دارد. این شهر به عنوان مرکز فرهنگی و تجاری کره جنوبی، انبوهی از آسمان خراش ها را در برگرفته است. برج ان سئول یکی از مهم ترین برج های ساخته شده در این شهر است. جالب است بدانید که برج ان سئول در بالای یک قله ساخته شده است. علاقمندان به آثار تاریخی و باستانی میتوانند از قصر چانگ دئوک کونگ و کاخ جیونگ بوک گونگ دیدن کنند. شایان ذکر است که یکی از معماری های برجسته دوران باستان به قصر چانگ دئوک گونگ اختصاص دارد.

گوا

جزیره گوا در هند یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن آفتاب فوق العاده و قدم زدن بر روی ساحل شنی است. قلعه چاپورا یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی گوا به حساب می آید. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که فیلمبرداری بخش هایی از فیلم معروف خواسته دل، در این قلعه صورت گرفته است. فستیوال های برگزار شده در گوا نیز در نوع خود بسیار معروف و جالب می باشند. به عنوان نمونه در ماه آگوست مردم این جزیره فستیوالی با نام بوندرام برگزار می نمایند. از دیگر فستیوال های قابل توجه در جزیره گوا میتوان به فستیوال خیار اشاره نمود.

بانکوک

بدون تردید، شهر بانکوک تایلند از برجسته ترین مقاصد گردشگری آسیا به شمار می رود. در این شهر تنوع جاذبه های گردشگری بسیار بالا و زیاد می باشد. معبد وات پو، معبد بسیار دیدنی وات آرون، باغ های دوسیت، میدان سیام و مرکز خرید پراتونام، از مکان های دیدنی بانکوک محسوب می شوند.

هنگ کنگ

خط افق خاص و متمایز، جزایر شناور و غذاهای چینی بسیار لذیذ و خوشمزه، بخشی از مهمترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ را شامل می شوند. روستای ان گونگ پینگ با برخورداری از معماری سنتی چین، از دیگر مکان های دیدنی هنگ کنگ تلقی می گردد. سوار شدن بر واگن های برقی و حرکت بر فراز قله ویکتوریا، چشم اندازی بی نظیر و مثال زدنی را به تصویر می کشد. صومعه بودایی چی لین و تپه ها و صخره های دیدنی نان لیان گاردن، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد.

جایپور

شهر جایپور هند را با نام شهر صورتی می شناسند. دلیل این نامگذاری وجود ساختمان های باشکوه گچ بری شده در سرتاسر این شهر دیدنی می باشد. علاوه بر این، رنگ بسیاری از بناهای این منطقه صورتی ملایم بوده که فضایی چشم نواز و وصف ناپذیری را پدید آورده است. جایگار، قلعه های آمر، هاوا محل و سیتی پالاس، از دیگر مقاصد گردشگری این شهر قلمداد می گردند.

کاتماندو

بدون تردید، کاتماندو به عنوان پایتخت نپال، از جاذبه ها و مقاصد گردشگری بی نظیر آسیا محسوب می شود. سرتاسر این شهر را روستاهای شگفت انگیز، زیارتگاه ها، معابد باستانی و آثار تاریخی در بر گرفته است. در این منطقه میتوان با اهالی شهر همراه شده و آثار تاریخی را در کنار آنها به نظاره نشست.

توکیو

بسیاری از گردشگران شهر توکیو ژاپن را به خاطر قدم زدن در زیر شکوفه های درختان گیلاس، به عنوان گزینه های گردشگری خود انتخاب می کنند. قدم زدن در زیر این درختان و در امتداد رودخانه سومیدا حال و هوای خاص و بی نظیری را برای گردشگران پدید می آورد. موزه ادو، قصر سلطنتی با باغ های زیبا و بازار تویوسو، از دیگر مقاصد و مکان های دیدنی توکیو به شمار می آیند. ناگفته نماند که شیرینی سنتی واگاشی، نودل اودن و سوشی، از خوراکی های خوشمزه این منطقه محسوب می شوند.

هانوی

شهر هانوی پایتخت کشور ویتنام بوده و از آثار تاریخی و محله های دارای بافت قدیمی برخوردار می باشد. در کنار بافت های قدیمی این شهر، بناهای جدید و مدرن زیادی به چشم می خورد. زندان هوآ لو و آرامگاه هوشی مین، از بناهای دیدنی این منطقه محسوب می شوند. برخورداری از 600 بتکده و معبد، بلوارهای بزرگ، پارک ها و دریاچه ها، شهر هانوی را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری آسیا مطرح ساخته است.

سیم ریپ

برای دیدن منظره طلوع خورشید رویایی و بی نظیر، شهر سیم ریپ کامبوج از بهترین مکان ها به شمار می آید. وجود معبد آنگ کور که معماری آن به قرن دوازدهم بر می گردد، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. برای آشنایی با تاریخ ملی کشور کامبوج میتوان از دهکده فرهنگی این کشور دیدن کرد.

پوکت

جزیره پوکت به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بی نظیر آسیا تلقی می شود. این جزیره به عنوان بزرگترین جزیره کشور تایلند، با برخورداری از دریایی زیبا و دیدنی، نگاه بسیاری از غواصان سرتاسر دنیا را به خود مجذوب ساخته است. از جاهای دیدنی و پر گردشگر این جزیره میتوان غروب طلایی نارنجی و تالاب های آبی را عنوان کرد. ورزش های آبی نیز در جزیره پوکت، طرفدارانی بیشماری را به خود اختصاص داده است.

بالی

جزیره بالی اندونزی از جاذبه های بسیار دیدنی آسیا بوده که از زیبایی ها و جذابیت های مثال زدنی و بی نظیر برخوردار می باشد. وجود پوشش گیاهی و جنگل های انبوه در ساحل این جزیره، در کنار ساحلی با ماسه های سفید، زیبایی و جذابیت فوق العاده ای را به این منطقه بخشیده است. دوستداران و علاقمندان به هنر میتوانند برای اغنای خود به شهر اوبود به عنوان مرکز هنری بالی سری بزنند. برای آزاد کردن ذهن و لمس آرامش، استفاده از کلاس های یوگا در این جزیره تجربه ای متفاوت و ماندگار محسوب می شود.    



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده